×

Novinky

Pokémon GO

Anime Titulky

Poképedie

Web

Kategorie: Novinky, Pokémon GO

[KOMENTÁŘ] Pokémon GO - Pandemie rozdělila hráče na dvě skupiny

[KOMENTÁŘ] Pokémon GO - Pandemie rozdělila hráče na dvě skupiny

Proč je hráčská základna rozdělená a jaký by mohl být dobrý kompromis?

Titulní obrázek článku

Kolem Pokémon GO se toho v poslední měsíc děje hodně a více než kdy jindy dochází ke konfliktu hráčů s Nianticem i mezi sebou. Během překladu rozhovoru s viceprezidentem Edem Wu o raidech a změnách vzdálených raidů jsem měl možnost se dobře zamyslet nad odpověďmi pana Wu v souvislosti s tím, co mohu sám v komunitách u nás na webu i jinde na internetu pozorovat. Hráči se během pandemie rozdělili na dvě skupiny.

To, že se na každém fóru a v každé diskuzi nadává na Niantic, není nic nového a popravdě ani překvapivého. Zajděte si na fórum snad jakékoliv jiné hry a najdete tam to samé, akorát místo „Niantic” zde najdete název jiné společnosti. To tu bylo vždy a asi i vždy bude. Zajímavé ale je, že se zde nacházejí dvě skupiny hráčů, které Nianticu nadávají a jejich názory jsou přitom naprosto opačné.

Každý ví, že Pokémon GO je hra o chození a že Niantic se nás snaží dostat ven. Pandemie mu do toho ovšem „hodila vidle” a nezbylo tak nic jiného, než umožnit hraní i bez toho. Právě v tuto dobu vznikly dvě skupiny hráčů. Jedna, která by chtěla, aby žádné změny nebyly a vše se vrátilo ke stavu z roku 2019, a druhá, která by byla ráda, kdyby se Niantic nesnažil propagovat setkání a chození za každou cenu.

Argumenty obou stran

Ze strany některých skoro až radikálních příznivců stavu z roku 2019 je věc jednoduchá: „Hra je o chození a socializaci a vždy to tak bylo, tak proč to měnit. Nebuďte líní a padejte ven. Pokud se vám to nelíbí, odejděte.” To je za mě až přehnaný postoj a dokonce se to zdá příliš i Nianticu, protože, jak už bylo potvrzeno, vzdálené raidy se navždy staly součástí hry. Samozřejmě ne každý je takto radikální a řada lidí zkrátka jen vítá poslední změny Nianticu a více nepožaduje.

Složitější je to na druhé straně. Někomu vadí, že by podle Nianticu měl denně hodinu chodit po okolí, jiní by klidně chodili, ale nechtějí se scházet s jinými hráči. Těmto hráčům pandemie v mnohém zpříjemnila hru, protože mohli hrát bez ohledu na to, kde jsou, a také s jinými hráči bez nutnosti se vidět a mluvit spolu. Nemusí přitom zdaleka jít o lenost, ale zkrátka o to, že na vesnici není s kým hrát nebo že během Raid Day trčíte v práci a čekáte, jestli po vás zrovna bude někdo něco chtít nebo tuto směnu jen prosedíte připraveni zasáhnout.

Chce to kompromis

Myslím si, že názor obou skupin má něco do sebe. Pokémon GO má jasný cíl a je logické, že k němu dále směřuje. Bylo by podle mě ale správné zároveň umožnit hráčům rozumně hrát bez nutnosti se scházet a cestovat. Dobrým kompromisem by bylo udělat vzdálené raidy drahé, takže by se nepoužívaly tak často, ale přitom dostupné, aby je někdy použít možné bylo. Jak? Zdražení Niantic zvládl dobře a nakonec i o druhou část kompromisu se pokusil. Přidal Remote Raid Pass jako možnou odměnu za 7 splněných úkolů ve Field Research. Zde je ale obrovský nepoměr. Zatímco lokálně můžete do raidu zdarma každý den, do vzdáleného raidu budete moct zdarma tak jednou za měsíc a to jen, když budete mít štěstí.

Nejlepší variantou by tedy bylo zdražit (na aktuální cenu) a dát Remote Raid Pass z boxu za 7 úkolů ve Field Research jako garantovaný. To by mělo hned několik pozitivních vlivů:

  • Hráči, kteří mohou, by chodili častěji do lokálních raidů, protože Remote Raid Pass je drahý a lokální jsou zdarma.
  • Každý by mohl jednou týdně jít zdarma do vzdáleného raidu, díky Remote Raid Passu z boxu.
  • Zvýšila by se aktivita hráčů, protože splnit jednou za den úkol ve Field Research by zase začalo být důležité a motivující.

Závěr

Pokémon GO je hra o chození a setkávání, takže by se i tímto směrem měla ubírat. Zaroveň je ale nutné si uvědomit, že to někdy prostě nejde a snahou k tomu hráče donutit je pouze odradí. Hra se hraje po celém světě, a zatímco v New Yorku je jistě snadné najít spoluhráče do raidů prakticky kdykoliv bez toho, abyste s nimi prohodili jediné slovo, na vesnici nebo třeba i ve městě jako jsou Teplice to může být o hodně těžší a je přitom úplně jedno, jestli za den ujdete 1 nebo 100 km. Vzdálené raidy tento problém řeší a tak by bylo rozumné toho využít a odměnit hráče za aktivní hru právě Remote Raid Passem.

Nemluvě o tom, že dlouholeté hráče, kteří už všechny Pokémony z raidů mají desetkrát, ven jen tak něco pouze kvůli raidu nevytáhne, i když je raidy jinak baví, a jsou to tedy právě vzdálené raidy, které by tyto hráče mohli udržet ve hře a u aktivního hráče je větší pravděpodobnost, že si třeba během Community Day koupí ticket.

Věřím, že garantovaný Remote Raid Pass jednou týdne za aktivní hraní by určitě nenarušil ekonomiku a základní ideu hry takovým způsobem, jako levné a neomezené Remote Raid Passy a jde tedy o zajímavý kompromis, který by navíc mohl přivést více hráčů zpět do hry a přinutit je být více aktivní.

Zanechte mi v komentářích, jaký je na věc váš názor a co říkáte na mnou navržený kompromis. Zároveň prosím, abyste respektovali názory ostatních, i když s nimi třeba nesouhlasíte.


Vydáno: 7.5.2023 11:41 | 
Přečteno: 3391x | 
Autor: koca2000
 | Hodnocení:

Sledujte nás také na sociálních sítích!

Komentáře rss

Přidat komentář >

icon , Campfire odpovědět
avatar
Ahoj, v rozhovoru s Edém Wu je zmíněný i Campfire. Dokonce byla i informace z 6.4. že je dostupný všem a ve hře by ho měla ukazovat ikona zeleného čtverečku nad insense. Je to tedy dostupný ? Já źádnou ikonu ve hře nemám a aplikace stále hlásí vstup jen pro pozvané...
icon odpověděl(a)
koca2000
Ahoj, do Campfire byli tenkrát vpuštěni další hráči, ale mluvit o tom, že by do něj měli přístup všichni, bylo tenkrát hodně předčasné. Zatím stále platí, že Campfire je pouze na pozvánku.
icon odpověděl(a)
avatar
Děkuji za odpověď. Tak snad se dočkají i ostatní.
icon , Chození venku odpovědět
avatar
Já se na to podívám možná z trochu jiné stránky a možná to pod tento článek úplně nepatří. Padlo zde, že PokemonGo je o chození venku. Samozřejmě také kroužím po náměstích okolo silnic po městě po přechodech pro chodce apod. Ale neměla by hra vytáhnout trenéry do přírody ? A tady vidím problém. Kdejaká arkáda na baráku projde při schvalování. Ale když chcete vytvořit cestu v přírodě je Vám skoro vše zamítnuto. Myslím, že pokud by byla hustota stadionů v přírodě tak jako ve městech vytáhlo by to spoustu trenérů na hraní ven. Teda aspoň v menších městech a vesnicích.
icon odpověděl(a)
Raptor
S tím naprosto souhlasím. Přírodní útvary jsou dokonce v seznamu zakázaných věcí na schvalování, což je pro mně naprosto nepochopitelné. Když chci nominovat třeba památný strom tak nemůžu vyfotit onen nádherný strom ale ceduli co je u něj, aby mi to vůbec prošlo. Přitom ve městech projde kdejaká kravina, nad kterou mnohdy jen kroutím hlavou. Tohle bych řekl, že mají silně nedomyšlené. Místo aby lákaly hráče do přírody tak je ženou do měst a čím větší město tím líp.....
icon odpověděl(a)
Ricmont
Tam je snad podmínka že se musí jednat o trvalí objekt. Což strom který může třeba vyvrátit vítr moc není. Jasně budova se také může zbourat takže by se tu o tom dalo diskutovat. Většinou když je stadión či Pokéstop v přírodě tak se jedná o rozhlednu či podnik.
icon , Situace v Nianticu odpovědět
Mysakusak
Na jiném fóru jsem četl komentář zaměstnance Nianticu o situaci ve firmě. Jedním slovem chaos a rozvrat. O hře rohoduje CEO a programátoři, bez ohledu na marketingový průzkum a potenciální příjem. To co chtějí hráči totálně ignorují. Vize co dál není - CEO se zhlédl v AR a v idei vyhnat hráče ven za jakoukoliv cenu. No uvidíme ...
icon odpověděl(a)
Ricmont
Jenže furt se musí brát to je to hra která se má hrát tak že půjde hráč ven. To je samé jako kdyby si hráči DOOMa stěžovali, že ve hře zabíjejí démony nebo že musí Minecraftu těžit. Furt je to základní mechanika. A chápu lidi kteří nemají dostatek Gymu v okolí či mají problém se socializovat. Ovšem furt se nesmí zapomínat co je základní myšlenkou hry. A nevidím důvod proč by se vedení Nianticu mělo cítit špatně, že si stojí za myšlenkou která byla při vzniku Pokémon GO
icon , - odpovědět
HimariDanielle
Já začala hrát poměrně nedávno, loni v listopadu myslím a celá ta sláva této hry mě prostě minula, začala jsem vlastně kvůli tomu, že mě nudily procházky s dětma. Jsem hráč 35+, nemám absolutně nikoho ve svém okolí, kdo by tuto hru hrál ač žiju v hlavním městě. Jsem spíše introvert a tak je pro mě oslovování cizích, "mladších" kolikrát vlastně ještě náctiletých, takové nepříjemné, prostě generačně jsme každý jinde na nějaký pokec okolo. Když v rámci denních procházek obejdu tady místní gymy nikdo tam není, buď jsou ve školách nebo v práci. Proto možnost zahrát si vzdáleně s lidmi z celého světa je můj šálek kávy a jediná možnost jak získat nějaké vzácnější Pokemony. A už se mi to začíná prodražovat a mrzí mě, když mě pozve třeba x různých hráčů se kterými si pravidelně posíláme dárečky a já si mezi nimi musím vybrat komu pomůžu v raidu a komu už ne. Celý rozhovor s panem Wu je zajímavý, díky za překlad. Návrh, že za 7 úkolů jeden rrp je moc pěkný, líbil by se mi.
icon , - odpovědět
avatar
Tak niantic by se mohl zamyslet, pokud je tu skupina, které vadí, že někdo se přihlásí přes remote a pak druhá, která ale nemá moc navybranou, tak by podle mě stačílo, že pokud chce hrác do raidu, tak musí nejdřív nachodit třeba 2-3km, Po téhle vzdálenosti by se odemkla použít jak obyč, tak i remote pass a může se do raidu. Platilo by to pro oba dva. Cena by mohla být stejná. Nebo rovnou to sjednotit do jednoho typu a je to. Všichni by měli stejnou, spravedlivou, šanci.
icon , - odpovědět
avatar
Mne vadí, že spojujete chození a interakce. Podle mne jsou to dva samostatné aspekty.

Včerejší potvůrku bych neměla, kdyby mi nepřišla pozvánka z Ameriky, protože jsem jednoduše zapomněla kvůli korunovaci.

A pak jsem ráda, že ta potvůrka je z Nového Mexika. :)
Podívám se do Gymu, do kterého bych se běžně nepodívala.

Ostatně akce typu fest apod Niantic nedělá kvůli interakci, ale kvůli penězům a budování značky, zas kvůli penězům...z toho pohledu těm s remoit passy jde o hru jako takovou více než Nianticu.

A někteří jdou ven a co? V tech gymech nikdo není. Hráči si vloží pokémona kvůli mincím a to je celé...jezdit každý týden přes půlku Prahy, že tam někdo možná bude...nebo z vesnice do měst...je zajímavá představa, která ale z pohledu dnešních cen je dražší než ty passy

Na druhou stranu mi tento týden posílala pozvánku třikrát hračka z Brazílie...pomohla bych ji ráda, ale tři hráči i se mnou a ještě jedna z nich level 31...i s passy mají někteří problém získat legendarku...
icon odpověděl(a)
koca2000
Jistě to jsou dva samostatné aspekty, které spolu ale vzájemně do určité míry souvisí (není osobní interakce bez chůze), což je důvod, proč o tom mluvíme zároveň. Samozřejmě interakce nemusí být jen osobní, ale Niantic cílí právě na setkávání se s dalšími hráči.

Jinak s vámi až na ty GO Festy souhlasím. GO Fest samozřejmě má Nianticu vydělat peníze, ale od toho jsou tu globální varianty GO Festu. Ty lokální mají za účel dostat hráče na jedno místo a přinutit je k vzájemné interakci.
icon odpověděl(a)
avatar
Dost lidí má gym u baráku. Takže můžu hrát RAID z pokoje, přidat se můžou hráči z protější koleje, taky z pokoje...jaká je to interakce?

Jdu nakoupit, ujdu s Pokémonem 2 km dejme tomu, kolik hráčů potkám?

Jde mi o to, že setkání kvůli raidu a chůze s chytáním či gymy jsou dvě věci :)
icon , - odpovědět
pali
Ja si myslim ze pogo hraje cim dal mene lidi a "zlepsovaky" nianticu prispivaji jedine k tomu ze jich bude ubyvat cim dal vic...
icon , - odpovědět
Raptor
Já rád chodím ven, ale nechci se stýkat s lidma, proto jsem legendárky a to co nešlo sólovat jel jen přes remote passy.
Jak už jsem psal, chtělo by to nějakou možnost aby vám hra sama vygenerovala spoluhráře do raidu, pokud jste sami. Podmínkou by byla fyzická přítomnost u gymu (aby hráč musel jít ven) a mít na to třeba nějaký nový pass. Jak tu psal koca2000, bylo by na to třeba mít ideální sestavu silných pokémonů, aby to nebylo úplně snadné ale ne nemožné. Myslím že by to pomohlo spoustě hráčů co mají problémy s družením nebo hrají sami na vesnici. Donutilo by je to jít ven, ale odpadla by ta nepříjemná závislost na družení s dalšíma lidma.
icon , - odpovědět
Ricmont
Osobně jsem na té straně kterou si označil za radikální. AR hry jsou vyvíjené tak aby se hráli venku. A ano chápu lidi kteří se nechtějí setkávat (třeba kvůli psychickým problémům. Kterými i já částečně trpím) nebo lidi kteří prostě nemají v blízkém okolí tolik Gymu což je prostě problém.
Ovšem rád bych tu upozornil na druhou radikální skupiny. A to je ta co si nakoupila hromadu Remote Raid Passu a jen čekala až z pohodlí domova až začne nějaký ten gym. A to je ta skupina která má právě ten největší problém.
Remote Raid Pass má totiž umožnit hráčům hrát okamžiky kdy se k Gymu nemají možnost dostat. Jako třeba nemoc. Ovšem pro mnoho lidí se z toho stala ta hlavní mechanika.
icon odpověděl(a)
koca2000
Doufám, že jsem tím slovem „radikální” nikoho neurazil. Šlo mi jen o to zdůraznit, že jde o nekompromisní názor. Z toho, co píšeš už je ale zjevné, že do té radikální části skupiny nepatříš, protože možnost používat Remote Raid Passy úplně nezatracuješ.

Samozřejmě nekompromisní názor existuje i na druhé straně a podle mě jsou obě krajní možnost prostě špatně. Ta hra je o chození, takže o hromadném každodenním používání Remote Raid Passů prostě nemůže být řeč. Na druhou stranu jsem se snažil poukázat na to, že vzdálené raidy nejsou špatná věc a rozhodně nejsou synonymem pro lenost. Věřím, že jsem v textu možnost lenosti nějakou formulací úplně nevyloučil. Jestli to tak nevyznělo, tak se omlouvám. To rozdělení vypadá takto:
1) "Choďte ven a scházejte se nebo nehrajte!"
2) "Ta hra je o chození, tak by se měly vzdálené raidy využívat jen výjimečně"
3) "Chtěl bych hrát, ale abych opravdu mohl, potřebuji i vzdálené raidy"
4) "Nechci nikam chodit, takže hraju vzdáleně"

Ty skupiny 1 a 4 jsou za mě špatně a vůbec bych být Nianticem na ně nebral zřetel, jsou příliš radikální. Ten kompromis, který navrhuji by podle mě měl skupinám 2 a 3 (což je myslím většina hráčů) měl vyhovovat.
icon odpověděl(a)
Ricmont
Remote Raid Passy nezatracují. Ale jsem i tak pro jejich částečné omezení. Stalo se z toho něco co nikdy Niantic neplánoval. A ano je to i jejich chyba, že to nechali zajít tak daleko a lidé si na to zvykli. Měli přijít s nějakým omezením dřív. Ovšem furt se budu zastávat základní myšlenky hry a to je že má člověk zvednout zadek a jít ven.
icon odpověděl(a)
avatar
Já nachodím týdně mezi 60 a 90km a přitom nachytám stovky Pokémonů, jenom kvůli té hře bojuju s tím, že jsem introvert a schazím se s ostatními lidmi. Kolikrát už jsem si připadala jako pedofil, když jsem se snažila oslovovat lidi (děti) v okolí. Ale právě proto, že žiju na vesnici, hraje tady akorat pár děcek, jejichž rodiče na mě zahlíží, že už už budou volat policii, musím kvůli každému raidu 30 km autem do nejbližšího města. Krása. Většina obhájců starých časů si hraje z měst a vůbec neví jak těžké to může být, hrát odněkud, kde není komunita.
icon odpověděl(a)
avatar
Ahoj, už zdejší debaty sledují delší dobu a nadcházející víkendová akce mne přiměla přidat taky názor. O víkendu jsem mimo dosah mne známých pogoskupin a shadowM2 pro mne bohuzel asi nebude. Pomohl by jediné dálkový pas. Vůbec to není o mé lenosti někam dojít a nebo o nechuti s někým setkat. Prostě jsou chvíle, kdy ze spousty různých důvodů člověk nemůže osobně stát u gymu.
Nejprve otázka přímo na Richmont.. proč máš potřebu řešit skupinu lidí, co hrají na remote pasy? Tobě to přece nijak nebrání najít si svoji skupinu, která to má stejně jako ty a můžete se setkávat a chodit jak je libo . (To je k tvému argumentů, že je hra o chozeni venku a setkávání). Tomu přece druhá skupina nijak nebrání, tak proč nepřát ať hraji jak to vyhovuje jim? To ti píšu jako někdo, kdo má pochytane skoro všechny legendy v několika kusech v naprosté většině na free pasy.
Zmiňovat dřívější časy asi není úplně na místě, protože hra se neustále mění. Krom jiného vyžaduje i o hodně víc času, pokud chceš denně pochytat nějaké ty wild pokese, vytočit/odeslat spousty dárků, plnit úkoly/eventy atd. A tady v té časově náročnosti ty remote pásy aspoň trochu uleví. A zadní hráči si určitě nehromadili spoustu remote pasu, jak jsi někde psal, protože jich vždy mohlo být v nejlepším případě 5.
Když bylo PoGO nové, byl to hit a najednou ho začlo hrát hodně lidi. Když se pak objevily legendární Pokémoni, nikdo je neměl a všichni je chteli. Na raidy nebyl problém sehnat víc hráčů. Teď už noví hráči přibývají daleko méně a proto je pro ně daleko větší výzva dát dohromady nejakou akceschopnou skupinu. Většina hráču vyšších levelu se ven na 5* legendy, co již mají, rozhodně nepohrne.
Omlouvám se za trochu delší psaní, ale bylo toho dost, co jsem chtěla říct.
Teď už končím a mažu na RH ????.
icon odpověděl(a)
avatar
Ahoj, výše (nebo možná níže) jsem poslala reakci na tvůj příspěvek, ale na poprvé se mi nějak bohužel nepovedlo. Tak taguji ještě jednou a taky nechci zůstat jako anonym. Za mne nemožnost použití či znevýhodnění remote pasu omezuje hru velkému množství hráčů a to rozhodně neni "fair play"