Kolem Pokémon GO se toho v poslední měsíc děje hodně a více než kdy jindy dochází ke konfliktu hráčů s Nianticem i mezi sebou. Během překladu rozhovoru s viceprezidentem Edem Wu o raidech a změnách vzdálených raidů jsem měl možnost se dobře zamyslet nad odpověďmi pana Wu v souvislosti s tím, co mohu sám v komunitách u nás na webu i jinde na internetu pozorovat. Hráči se během pandemie rozdělili na dvě skupiny.
To, že se na každém fóru a v každé diskuzi nadává na Niantic, není nic nového a popravdě ani překvapivého. Zajděte si na fórum snad jakékoliv jiné hry a najdete tam to samé, akorát místo „Niantic” zde najdete název jiné společnosti. To tu bylo vždy a asi i vždy bude. Zajímavé ale je, že se zde nacházejí dvě skupiny hráčů, které Nianticu nadávají a jejich názory jsou přitom naprosto opačné.
Každý ví, že Pokémon GO je hra o chození a že Niantic se nás snaží dostat ven. Pandemie mu do toho ovšem „hodila vidle” a nezbylo tak nic jiného, než umožnit hraní i bez toho. Právě v tuto dobu vznikly dvě skupiny hráčů. Jedna, která by chtěla, aby žádné změny nebyly a vše se vrátilo ke stavu z roku 2019, a druhá, která by byla ráda, kdyby se Niantic nesnažil propagovat setkání a chození za každou cenu.
Argumenty obou stran
Ze strany některých skoro až radikálních příznivců stavu z roku 2019 je věc jednoduchá: „Hra je o chození a socializaci a vždy to tak bylo, tak proč to měnit. Nebuďte líní a padejte ven. Pokud se vám to nelíbí, odejděte.” To je za mě až přehnaný postoj a dokonce se to zdá příliš i Nianticu, protože, jak už bylo potvrzeno, vzdálené raidy se navždy staly součástí hry. Samozřejmě ne každý je takto radikální a řada lidí zkrátka jen vítá poslední změny Nianticu a více nepožaduje.
Složitější je to na druhé straně. Někomu vadí, že by podle Nianticu měl denně hodinu chodit po okolí, jiní by klidně chodili, ale nechtějí se scházet s jinými hráči. Těmto hráčům pandemie v mnohém zpříjemnila hru, protože mohli hrát bez ohledu na to, kde jsou, a také s jinými hráči bez nutnosti se vidět a mluvit spolu. Nemusí přitom zdaleka jít o lenost, ale zkrátka o to, že na vesnici není s kým hrát nebo že během Raid Day trčíte v práci a čekáte, jestli po vás zrovna bude někdo něco chtít nebo tuto směnu jen prosedíte připraveni zasáhnout.
Chce to kompromis
Myslím si, že názor obou skupin má něco do sebe. Pokémon GO má jasný cíl a je logické, že k němu dále směřuje. Bylo by podle mě ale správné zároveň umožnit hráčům rozumně hrát bez nutnosti se scházet a cestovat. Dobrým kompromisem by bylo udělat vzdálené raidy drahé, takže by se nepoužívaly tak často, ale přitom dostupné, aby je někdy použít možné bylo. Jak? Zdražení Niantic zvládl dobře a nakonec i o druhou část kompromisu se pokusil. Přidal Remote Raid Pass jako možnou odměnu za 7 splněných úkolů ve Field Research. Zde je ale obrovský nepoměr. Zatímco lokálně můžete do raidu zdarma každý den, do vzdáleného raidu budete moct zdarma tak jednou za měsíc a to jen, když budete mít štěstí.
Nejlepší variantou by tedy bylo zdražit (na aktuální cenu) a dát Remote Raid Pass z boxu za 7 úkolů ve Field Research jako garantovaný. To by mělo hned několik pozitivních vlivů:
- Hráči, kteří mohou, by chodili častěji do lokálních raidů, protože Remote Raid Pass je drahý a lokální jsou zdarma.
- Každý by mohl jednou týdně jít zdarma do vzdáleného raidu, díky Remote Raid Passu z boxu.
- Zvýšila by se aktivita hráčů, protože splnit jednou za den úkol ve Field Research by zase začalo být důležité a motivující.
Závěr
Pokémon GO je hra o chození a setkávání, takže by se i tímto směrem měla ubírat. Zaroveň je ale nutné si uvědomit, že to někdy prostě nejde a snahou k tomu hráče donutit je pouze odradí. Hra se hraje po celém světě, a zatímco v New Yorku je jistě snadné najít spoluhráče do raidů prakticky kdykoliv bez toho, abyste s nimi prohodili jediné slovo, na vesnici nebo třeba i ve městě jako jsou Teplice to může být o hodně těžší a je přitom úplně jedno, jestli za den ujdete 1 nebo 100 km. Vzdálené raidy tento problém řeší a tak by bylo rozumné toho využít a odměnit hráče za aktivní hru právě Remote Raid Passem.
Nemluvě o tom, že dlouholeté hráče, kteří už všechny Pokémony z raidů mají desetkrát, ven jen tak něco pouze kvůli raidu nevytáhne, i když je raidy jinak baví, a jsou to tedy právě vzdálené raidy, které by tyto hráče mohli udržet ve hře a u aktivního hráče je větší pravděpodobnost, že si třeba během Community Day koupí ticket.
Věřím, že garantovaný Remote Raid Pass jednou týdne za aktivní hraní by určitě nenarušil ekonomiku a základní ideu hry takovým způsobem, jako levné a neomezené Remote Raid Passy a jde tedy o zajímavý kompromis, který by navíc mohl přivést více hráčů zpět do hry a přinutit je být více aktivní.
Zanechte mi v komentářích, jaký je na věc váš názor a co říkáte na mnou navržený kompromis. Zároveň prosím, abyste respektovali názory ostatních, i když s nimi třeba nesouhlasíte.
Komentáře
Včerejší potvůrku bych neměla, kdyby mi nepřišla pozvánka z Ameriky, protože jsem jednoduše zapomněla kvůli korunovaci.
A pak jsem ráda, že ta potvůrka je z Nového Mexika. :)
Podívám se do Gymu, do kterého bych se běžně nepodívala.
Ostatně akce typu fest apod Niantic nedělá kvůli interakci, ale kvůli penězům a budování značky, zas kvůli penězům...z toho pohledu těm s remoit passy jde o hru jako takovou více než Nianticu.
A někteří jdou ven a co? V tech gymech nikdo není. Hráči si vloží pokémona kvůli mincím a to je celé...jezdit každý týden přes půlku Prahy, že tam někdo možná bude...nebo z vesnice do měst...je zajímavá představa, která ale z pohledu dnešních cen je dražší než ty passy
Na druhou stranu mi tento týden posílala pozvánku třikrát hračka z Brazílie...pomohla bych ji ráda, ale tři hráči i se mnou a ještě jedna z nich level 31...i s passy mají někteří problém získat legendarku...
Jinak s vámi až na ty GO Festy souhlasím. GO Fest samozřejmě má Nianticu vydělat peníze, ale od toho jsou tu globální varianty GO Festu. Ty lokální mají za účel dostat hráče na jedno místo a přinutit je k vzájemné interakci.
Jdu nakoupit, ujdu s Pokémonem 2 km dejme tomu, kolik hráčů potkám?
Jde mi o to, že setkání kvůli raidu a chůze s chytáním či gymy jsou dvě věci :)
Jak už jsem psal, chtělo by to nějakou možnost aby vám hra sama vygenerovala spoluhráře do raidu, pokud jste sami. Podmínkou by byla fyzická přítomnost u gymu (aby hráč musel jít ven) a mít na to třeba nějaký nový pass. Jak tu psal koca2000, bylo by na to třeba mít ideální sestavu silných pokémonů, aby to nebylo úplně snadné ale ne nemožné. Myslím že by to pomohlo spoustě hráčů co mají problémy s družením nebo hrají sami na vesnici. Donutilo by je to jít ven, ale odpadla by ta nepříjemná závislost na družení s dalšíma lidma.
Ovšem rád bych tu upozornil na druhou radikální skupiny. A to je ta co si nakoupila hromadu Remote Raid Passu a jen čekala až z pohodlí domova až začne nějaký ten gym. A to je ta skupina která má právě ten největší problém.
Remote Raid Pass má totiž umožnit hráčům hrát okamžiky kdy se k Gymu nemají možnost dostat. Jako třeba nemoc. Ovšem pro mnoho lidí se z toho stala ta hlavní mechanika.
Samozřejmě nekompromisní názor existuje i na druhé straně a podle mě jsou obě krajní možnost prostě špatně. Ta hra je o chození, takže o hromadném každodenním používání Remote Raid Passů prostě nemůže být řeč. Na druhou stranu jsem se snažil poukázat na to, že vzdálené raidy nejsou špatná věc a rozhodně nejsou synonymem pro lenost. Věřím, že jsem v textu možnost lenosti nějakou formulací úplně nevyloučil. Jestli to tak nevyznělo, tak se omlouvám. To rozdělení vypadá takto:
1) "Choďte ven a scházejte se nebo nehrajte!"
2) "Ta hra je o chození, tak by se měly vzdálené raidy využívat jen výjimečně"
3) "Chtěl bych hrát, ale abych opravdu mohl, potřebuji i vzdálené raidy"
4) "Nechci nikam chodit, takže hraju vzdáleně"
Ty skupiny 1 a 4 jsou za mě špatně a vůbec bych být Nianticem na ně nebral zřetel, jsou příliš radikální. Ten kompromis, který navrhuji by podle mě měl skupinám 2 a 3 (což je myslím většina hráčů) měl vyhovovat.
Nejprve otázka přímo na Richmont.. proč máš potřebu řešit skupinu lidí, co hrají na remote pasy? Tobě to přece nijak nebrání najít si svoji skupinu, která to má stejně jako ty a můžete se setkávat a chodit jak je libo . (To je k tvému argumentů, že je hra o chozeni venku a setkávání). Tomu přece druhá skupina nijak nebrání, tak proč nepřát ať hraji jak to vyhovuje jim? To ti píšu jako někdo, kdo má pochytane skoro všechny legendy v několika kusech v naprosté většině na free pasy.
Zmiňovat dřívější časy asi není úplně na místě, protože hra se neustále mění. Krom jiného vyžaduje i o hodně víc času, pokud chceš denně pochytat nějaké ty wild pokese, vytočit/odeslat spousty dárků, plnit úkoly/eventy atd. A tady v té časově náročnosti ty remote pásy aspoň trochu uleví. A zadní hráči si určitě nehromadili spoustu remote pasu, jak jsi někde psal, protože jich vždy mohlo být v nejlepším případě 5.
Když bylo PoGO nové, byl to hit a najednou ho začlo hrát hodně lidi. Když se pak objevily legendární Pokémoni, nikdo je neměl a všichni je chteli. Na raidy nebyl problém sehnat víc hráčů. Teď už noví hráči přibývají daleko méně a proto je pro ně daleko větší výzva dát dohromady nejakou akceschopnou skupinu. Většina hráču vyšších levelu se ven na 5* legendy, co již mají, rozhodně nepohrne.
Omlouvám se za trochu delší psaní, ale bylo toho dost, co jsem chtěla říct.
Teď už končím a mažu na RH ????.