×

Novinky

Pokémon GO

Anime Titulky

Poképedie

Web

Kategorie: Novinky, Pokémon GO

Pokémon GO - Shrnutí prvních dvou měsíců s turistickými trasami (routes)

Pokémon GO - Shrnutí prvních dvou měsíců s turistickými trasami (routes)

Turistické trasy jsou tu s námi už 2 měsíce!

Titulní obrázek článku

Před dvěma měsíci, 21. července 2023, se do Pokémon GO dostala nová mechanika turistických tras, anglicky Routes. Pojďme se dnes ohlédnout za tím, jaká byla jejich cesta do hry, jaký je jejich aktuální stav po dvou měsících a jaká je jejich budoucnost.

Dlouhé čekání

Dohledat první zmínku o turistických trasách ze strany dataminerů dnes nebo vůbec jednoduché. Bylo to totiž už v roce 2019. Tehdy se turistické trasy poprvé objevily v kódu hry, ale ještě v srpnu 2019 byly zase smazány. S příchodem pandemie pak zřejmě Niantic celý projekt strčil do šuplíku.

Znovu se turistické trasy v kódu objevily v roce 2021 a čas od času je Niantic mírně upravil, přidal tutoriál nebo nějaké texty. Tak to bylo i po celý rok 2022. Teprve až v červnu 2023 umožnil Niantic některým hráčům a novinářům turistické trasy otestovat.

Příchod nepříchod

V pátek 21. července 2023 přišlo velké slavnostní představení turistických tras a řekl bych, že po delší době to byla funkce, ze které bylo hodně hráčů nadšených. Za to mohl samozřejmě hlavně s tím související příchod Zygarde. Bohužel nadšení velice rychle vystřídala zlost, protože turistické trasy v podstatě nepřišly.

Problém byl v tom, že Niantic s velkou slávou přinesl novou mechaniku, ale v podstatě nikomu nedovolil trasy vytvářet a ani je nepřevzal z jiných svých her. To způsobilo, že tu sice byla mechanika turistických tras, ale kromě jedné trasy v Praze žádné neexistovaly. Trvalo to celý měsíc, než dostali možnost tvořit trasy všichni hráči alespoň s levelem 48 a konečně bylo možné sem tam na nějakou trasu narazit. V tu dobu už byl ale samozřejmě zájem o trasy výrazně menší.

Kdyby to byl konec problémů s trasami, bylo by to asi pořád ještě poměrně úspěšné spuštění velké nové mechaniky. Asi nemá smysl tady rozebírat dopodrobna všechny problémy, takže jen v rychlosti: nekonečné čekání na schválení trasy, pády hry, problémy při zapnutém Adventure Sync, Zygarde Cells se skoro neobjevují.

Dnešní stav

Od spuštění utekly dva měsíce. Co se změnilo? Musíme Nianticu uznat, že se snaží turistické trasy dotáhnout. Vytvářet je už mohou i hráči s levelem 40 a minimálně ve větších městech už tak není zas takový problém nějakou najít. Před necelým týdnem navíc dorazily trasy i na mapu v Campfire, takže je možné jednoduše prozkoumat celé okolí a zjistit, kde se nachází a kudy vedou. Se Zygarde Cells je to pořád špatné. Podle toho, co hráči vyzkoumali, se objevují někdy na úplném konci trasy a pokud chcete mít jistotu, že se objeví dřív, než dojdete na konec, chce to resetovat hru. Problémem zůstává dlouhé a nekonzistentní schvalování, i když se objevují případy, kdy je trasa schválená prakticky okamžitě.

Pokud bychom měli ohodnotit stav turistických tras (jejich použitelnost a funkčnost) při jejich spuštění, bylo by to 0/10, protože ta mechanika i přes její spuštění prostě neexistovala. Nyní si myslím, že bychom to mohli zvednout podle toho, v jak velkém městě se nacházíte, tak na 5-7/10. Pokud mají být trasy opravdu dobrou a funkční mechanikou, která si zaslouží 10/10, čeká je ještě dlouhá cesta plná oprav chyb a vylepšení. To, co je potřeba zlepšit, jsou rozhodně Zygarde Cells a schvalovací proces.

Do nekonečna a ještě dál

Při oznámení eventu Out to Play, který se na turistické trasy zaměřuje, se Niantic trochu plácal po zádech s tím, jaké skvělé aktualizace už udělal. Zajímavější ale je, jaké má s trasami další plány.

Možná trochu překvapivě má mít v budoucnu více hráčů možnost tvořit trasy, což zřejmě znamená, že se levelový limit posune ještě níže, třeba na level 31. Méně zajímavé se zdá přidání nové notifikace, která bude upozorňovat na trasy v dosahu (Campfire a možnost zobrazovat v něm trasy paradoxně v oznámení vůbec není zmíněna), a různá jiná drobná vylepšení.

Posledním bodem je, že v budoucnu budeme při průchodu tras častěji narážet na Zygarde Cells. Samozřejmě z jedné věty se těžko usuzuje, jestli se budou objevovat nejen na konci tras, nebo jestli budou u konce trasy častěji.


Vydáno: 25.9.2023 18:49 | 
Přečteno: 3176x | 
Autor: koca2000
 | Hodnocení:

Sledujte nás také na sociálních sítích!

Komentáře rss

Zasílate odpověď ke stávajícímu příspěvku (zrušit).

Nemáte oprávnění přidávat příspěvky.

Uživatelské jméno
Heslo
     

Registrace >
Ztracené heslo >


icon , - odpovědět
pali
Ahoj proč pořád na konci trasy nezískám zygarde cell???oni to ještě za tu dobu nespravili?
icon odpověděl(a)
avatar
Ahoj, stává se to, i opakovaně. Vysledoval jsem pravděpodobnost zobrazení Cell na 67% (250 Cells na 373 Routes). Stalo se mi, že během osmi Routes jsem získal 1 Cell. Také se mi často stalo, že se Route přerušila tím, že se přestal načítat modrý proužek doprovázející avatara.
icon , Nova trasa odpovědět
avatar
Ahoj lidi, take vam nejde ulozit nova trasa. Hlasi to, ze pri ukladani se vyskytla neznama chyba 7
icon , adventure sync odpovědět
tiyata5906
Bohužel trpím na bug, popsaný v článku. Trasy mi nefungují při zapnutém adventure sync.
icon , Převzít trasy z Ingree odpovědět
Mysakusak
Nechapu, proč Nia neudělal to samé co na začátku PoGo - nepřevzal trasy z Ingrees, stejně jako dříve pokestopy. Ingrees je plný vymazlených otestovaných tras korespondujicich s pokéstopy ...
icon odpověděl(a)
avatar
Převzít je nemůžou, protože na Ingrees je hutsší sí´t S2 Cell a je tam tedy i víc portálů než i v Pokemon Go. Dokonce jsou tam i ty které se neobjeví lidem nominujícím na Pokéstop , protože je moc blízko jinému pokéstopu nebo gymu....
Tudíž shrnuto trasy by začínaly v bodě, který není v PoGo viditelný...
icon odpověděl(a)
koca2000
Tak to by problém nebyl, protože vyfiltrovat jen ty trasy, které začínají a končí v PokéStopu, by se dalo velice jednoduše. Problém je spíš v tom, že Niantic chce, aby ty trasy byly tematické a tam se budou Ingress a PoGO rozcházet.
icon odpověděl(a)
Mysakusak
Trasy jsou tematicke i v Ingress - zpravidla podle architektury v lokalite. Vubec by se to nerozchazelo. A vyfiltrovat jen korespondujici body je trivialni.
icon , Stale cekam odpovědět
avatar
Stale cekam od pocatku moznosti zadavani na schvaleni cest.
Obcas na nejaky cell narazim, alenevim, na co jsou dobre. Poradite?
icon odpověděl(a)
Mysakusak
Cell jsou na krmení Zigarde ..
icon , - odpovědět
Raptor
Založil jsem asi 10 tras. Z toho jedna byla schválena ještě téhož dne, na ty zbylé dodnes ani nehrábli. Bugy mám úplně stejné jako ty co jsou tu popisovány (málo cell, trasa se po dokončení nezapočítá, atd.) A Nia se tváří že je vše v absolutním pořádku (ostatně tak se tvářil hned, když tohle s velkou slávou vypustil do hry, i když to prakticky nikdo nemohl dělat). Největší sranda bude teď ten chystaný event zaměřený na trasy. To by mě zajímalo, kolik lidí to bude moci splnit, když jim Nia neschválí založené trasy.

Někde jsem četl, že okamžitě jsou schváleny trasy, které neprotínají žádnou komunikaci. Což je ve městech a na vesnicích prakticky nemožné udělat (pokud tam nemají nějaký rozhlehlý park).

Vážně mám pocit jako by se Nia snažil většinu hráčů otrávit. Napřed nasere komunitu zdražením remote pasů, a sotva tohle trochu opadne, tak odvede takovouhle fušerskou práci u tras a ještě se u toho plácají po zádech jakou skvělou novinku přidali do hry a jak perfektně funguje.
icon , - odpovědět
avatar
Na svém prvním průchodu trasou jsem narazila na Zygarde cell (i bez restartu), ale její sebrání se mi kdovíproč nezapočítalo. Od té doby nic...

Ale musím souhlasit, že největší f**k up celý věci (to fakt nejde napsat slušně) bylo "spuštění" tras s tím, že pro naprostou většinu lidí byly nedostupné. To se hodně nepovedlo...
icon , - odpovědět
avatar
U nás jsou ty routy katastrofa. Lidi u toho vytváření vůbec nemyslí, máme tu schválené tři, které jsou prakticky identické a chodit jeden krátký úsek tam a zpět je fakt pakárna. Pak je tu jedna, kdy očividně tvůrce (lvl.42) vyšel z baráku, pak sedl na trolejbus a při vystoupení routu ukončil - a ano, tohle schválili hned! Mně (lvl.49) trčí tři routy na schválení už měsíc a půl. Zygarde cell se objeví jen někdy a to pouze a jenom po restartu apky v druhé půlce routy. Bez restartu apky během routy ani nedostanu na konci žádné odměny/stardust/předměty. Shrnuto - vypustili paskvil. A protože Niantic není schopen ani pořádně udržet v chodu hlavní aplikaci (hraju už pár let, ale takové zmatky, co teď hra dělá, fakt nepamatuju), pochybuji, že tohle vůbec kdy dostanou do alespoň akceptovatelného stavu. 7
icon , - odpovědět
avatar
Za me v Praze je toho hafo a funguje to uz. Jenom na Strizkove jsou 3 hned v parku, takze super.

Ty cells to je tragedie, to souhlasim, ale zase ten Zygarde je takovej zabijak v PvP, ze je to snad dobre, ze na nej jen tak nedosahne 2