Před dvěma měsíci, 21. července 2023, se do Pokémon GO dostala nová mechanika turistických tras, anglicky Routes. Pojďme se dnes ohlédnout za tím, jaká byla jejich cesta do hry, jaký je jejich aktuální stav po dvou měsících a jaká je jejich budoucnost.
Dlouhé čekání
Dohledat první zmínku o turistických trasách ze strany dataminerů dnes nebo vůbec jednoduché. Bylo to totiž už v roce 2019. Tehdy se turistické trasy poprvé objevily v kódu hry, ale ještě v srpnu 2019 byly zase smazány. S příchodem pandemie pak zřejmě Niantic celý projekt strčil do šuplíku.
Znovu se turistické trasy v kódu objevily v roce 2021 a čas od času je Niantic mírně upravil, přidal tutoriál nebo nějaké texty. Tak to bylo i po celý rok 2022. Teprve až v červnu 2023 umožnil Niantic některým hráčům a novinářům turistické trasy otestovat.
Příchod nepříchod
V pátek 21. července 2023 přišlo velké slavnostní představení turistických tras a řekl bych, že po delší době to byla funkce, ze které bylo hodně hráčů nadšených. Za to mohl samozřejmě hlavně s tím související příchod Zygarde. Bohužel nadšení velice rychle vystřídala zlost, protože turistické trasy v podstatě nepřišly.
Problém byl v tom, že Niantic s velkou slávou přinesl novou mechaniku, ale v podstatě nikomu nedovolil trasy vytvářet a ani je nepřevzal z jiných svých her. To způsobilo, že tu sice byla mechanika turistických tras, ale kromě jedné trasy v Praze žádné neexistovaly. Trvalo to celý měsíc, než dostali možnost tvořit trasy všichni hráči alespoň s levelem 48 a konečně bylo možné sem tam na nějakou trasu narazit. V tu dobu už byl ale samozřejmě zájem o trasy výrazně menší.
Kdyby to byl konec problémů s trasami, bylo by to asi pořád ještě poměrně úspěšné spuštění velké nové mechaniky. Asi nemá smysl tady rozebírat dopodrobna všechny problémy, takže jen v rychlosti: nekonečné čekání na schválení trasy, pády hry, problémy při zapnutém Adventure Sync, Zygarde Cells se skoro neobjevují.
Dnešní stav
Od spuštění utekly dva měsíce. Co se změnilo? Musíme Nianticu uznat, že se snaží turistické trasy dotáhnout. Vytvářet je už mohou i hráči s levelem 40 a minimálně ve větších městech už tak není zas takový problém nějakou najít. Před necelým týdnem navíc dorazily trasy i na mapu v Campfire, takže je možné jednoduše prozkoumat celé okolí a zjistit, kde se nachází a kudy vedou. Se Zygarde Cells je to pořád špatné. Podle toho, co hráči vyzkoumali, se objevují někdy na úplném konci trasy a pokud chcete mít jistotu, že se objeví dřív, než dojdete na konec, chce to resetovat hru. Problémem zůstává dlouhé a nekonzistentní schvalování, i když se objevují případy, kdy je trasa schválená prakticky okamžitě.
Pokud bychom měli ohodnotit stav turistických tras (jejich použitelnost a funkčnost) při jejich spuštění, bylo by to 0/10, protože ta mechanika i přes její spuštění prostě neexistovala. Nyní si myslím, že bychom to mohli zvednout podle toho, v jak velkém městě se nacházíte, tak na 5-7/10. Pokud mají být trasy opravdu dobrou a funkční mechanikou, která si zaslouží 10/10, čeká je ještě dlouhá cesta plná oprav chyb a vylepšení. To, co je potřeba zlepšit, jsou rozhodně Zygarde Cells a schvalovací proces.
Do nekonečna a ještě dál
Při oznámení eventu Out to Play, který se na turistické trasy zaměřuje, se Niantic trochu plácal po zádech s tím, jaké skvělé aktualizace už udělal. Zajímavější ale je, jaké má s trasami další plány.
Možná trochu překvapivě má mít v budoucnu více hráčů možnost tvořit trasy, což zřejmě znamená, že se levelový limit posune ještě níže, třeba na level 31. Méně zajímavé se zdá přidání nové notifikace, která bude upozorňovat na trasy v dosahu (Campfire a možnost zobrazovat v něm trasy paradoxně v oznámení vůbec není zmíněna), a různá jiná drobná vylepšení.
Posledním bodem je, že v budoucnu budeme při průchodu tras častěji narážet na Zygarde Cells. Samozřejmě z jedné věty se těžko usuzuje, jestli se budou objevovat nejen na konci tras, nebo jestli budou u konce trasy častěji.
Komentáře
Zasílate odpověď ke stávajícímu příspěvku (zrušit).
Nemáte oprávnění přidávat příspěvky.
Registrace >
Ztracené heslo >
Tudíž shrnuto trasy by začínaly v bodě, který není v PoGo viditelný...
Obcas na nejaky cell narazim, alenevim, na co jsou dobre. Poradite?
Někde jsem četl, že okamžitě jsou schváleny trasy, které neprotínají žádnou komunikaci. Což je ve městech a na vesnicích prakticky nemožné udělat (pokud tam nemají nějaký rozhlehlý park).
Vážně mám pocit jako by se Nia snažil většinu hráčů otrávit. Napřed nasere komunitu zdražením remote pasů, a sotva tohle trochu opadne, tak odvede takovouhle fušerskou práci u tras a ještě se u toho plácají po zádech jakou skvělou novinku přidali do hry a jak perfektně funguje.
Ale musím souhlasit, že největší f**k up celý věci (to fakt nejde napsat slušně) bylo "spuštění" tras s tím, že pro naprostou většinu lidí byly nedostupné. To se hodně nepovedlo...
Ty cells to je tragedie, to souhlasim, ale zase ten Zygarde je takovej zabijak v PvP, ze je to snad dobre, ze na nej jen tak nedosahne