Pokémaniak recenze druhého svazku...

Pokémaniak recenze druhého svazku...

Druhý svazek Red a Blue je zde!
Pojďme se na ni společně podívat!

Netrvalo to dlouho a máme zde vydání druhého svazku Pokémon Red a Blue!

Příběh pokračuje...

Jak již název knihy napovídá, opět sledujeme trenéra Reda a jeho dobrodružství. A pokračujeme opravdu ve velkém stylu. Narozdíl od prvního svazku, který měl za úkol nám představit hlavní postavy a záporáky, zde máme šanci se ponořit do příběhu. Zažít hned několik strhujících zápasů a prozkoumat další kouty z oblasti Kanto. A ano, druhý svazek je skutečná jízda. Tam kde byl první svazek pozvolný a spíše informativní, zde sešlápneme plyn až na podlahu a dostáváme akci za akcí. Máme tu souboj o odznak stadionu, úžasné zápasy s Rakeťáky. Hromadu nových Pokémonů a zajímavých lokací.

Struktura knihy

Druhá kniha nám přináší 216 stran. Jako v předešlé knize, grafika nezestárla ani o den. Nádherné vyobrazení zápasů, celé akce. Je tu úžasné zapojení prvků z původních her pro GameBoy. Vyobrazení životů různých Pokémonů, celý Pokédex a mnohem víc. Máte tak opravdu pocit, že jsme zpět v Kantu, které bylo možné prozkoumat v roce 1999. A za mě, je to úžasná nostalgie. Celou mangu si patřičně užívám, mám tak pocit, že dostávám něco navíc. Něco co nebylo možné při prvním vydání v Japonsku možné. Zažíváme tak opět to původní dobrodružství, známe mnoho jiných příběhů a víme kam se svět Pokémonů za tu dobu dostal. Zde je původ, první příběh. První dobrodružství a šlape to na výbornou.

Posun hlavních postav?

Příběh se nám rozhodně posunul o kus dál. Prozkoumáme několik měst a míst, ale co postavy? Red je rozhodně v průběhu knihy zkušenější, sebevědomnější a odvážnější. Rovněž tak Blue ujde značný kus cesty. Máme tu hromadu známých postav z předchozího dílu, ale i postavy úplně nové. Ať už se jedná o tajemnou dívku, geniálního vědce a nebo zloducha v utajení. I v tomto ohledu kniha úžasně funguje.

Český překlad

I tentokrát si překladatel zaslouží pochvalu. Každá z postav má svůj charakter a způsob vyjadřování. Překlady útoků a míst jsou rovněž zvoleny pro všechny fanoušky naprosto srozumitelně a konzistentně s doposud použitým překladem. Každý dialog jsem si naprosto užíval, přesto. U jedné postavy jsem oproti první knize měl malinko horší pocit. Jedná se o postavu Billa z chaty na misu. V prvním svazku jsem si jeho slangové vyjadřování vysloveně užíval a nejednou mi vykouzlil úsměv na tváři. Ve druhém svazku jsem bohužel narazil na několik momentů, kdy mi Bill lehce vadil. Jedná se o překladatelsky velice složitou postavu, přesto jsem z ní tentokrát neměl tak dobrý pocit a u některých zvolených slangů jsem se musel pozastavit. Rozhodně to nic nemění na celkové kvalitě knihy a jedná se hlavně o můj vlastní dojem.

Co nás čeká na závěr?

Příběh se posunul o kus dál, zjišťujeme, že kromě cesty Reda stát se šampionem Pokemonu toho zde je mnohem víc. Máme tu hlavní zápletku, zjišťujeme o co jde zákeřným Rakeťákům. Odhalujeme legendární Pokémony, nové lokace a obavy některých postav. To vše graduje až do poslední stránky a připravuje nás to tak na velké finále. Už teď je jasné, že třetí svazek nám přinese opravdu hodně.

Svět Pokémonů není jen pro děti, ale pro všechny. Tato kniha je tím jasným důkazem. Poutavý příběh, plno akce a tajemství, které se skrývá za rohem a čeká na své odhalení. Hlavní postavy si skutečně zamilujete a s očekáváním budete čekat na další dobrodružství.

Vydání třetího svazku Pokémon Red a Blue je naplánované na únor 2021

Vydáno: 7.11.2020 17:27 |
Přečteno: 2159x |