Kategorie: Novinky, Manga

Recenze šestého svazku Red a Blue

Recenze šestého svazku Red a Blue

Finále je za rohem!
Red se vrací!

Titulní obrázek článku

Díky Nakladatelství CREW tu máme již šestý svazek mangy s Pokémony. Už je to víc jak rok co se na pultech ukázal první svazek a v únoru 2022 se nám série Red a Blue uzavře ve velkém finále. Tím však dobrodružství s Pokémony nekončí!

Vzůru na další svazek

Už v knize minulé se schylovalo k obrovské bitvě za záchranou všech pokémonů z oblasti Kanto. A hlavně, záchranou Reda. A je to tu! Máme tu velice energický svazek, který nedává čtenáři vydechnout.

img

Hned v první kapitole sedmého svazku sledujeme užasnou podívanou. Misty a její ohromující snaha zachránit rodné město. Zároveň v průběhu knihy máme možnost zabrousit do minulosti a konečně se dozvědět trochu víc o tom co se vlastně stalo s Redem. Opět se setkáme s Elitní čtyřkou a zjistíme, jak Pikachu unikl. A s Elitní čtyřkou se naši hrdinové utkají znovu! Yellow, Blue a Green... Naši hrdinové, mají však na to porazit mnohem silnější vůdce Rakeťáků?

Kniha jako taková

Pojďme se společně podívat do minulosti. Poprvé tento svazek vyšel v Japonsku 27. listopadu 1999. V České republice je tomu o 22 let později, dokonce ve stejný měsíc. I tentokrát se o příběh postaral Hidenori Kusaka a o ilustraci Mato. V obou případech je znatelný jejich rukopis a i posun oproti první knize ze série Red a Blue. Druhý příběhový akt dostal mnohem větší prostor a Mato se skutečně s ilustrací vyřádila. Všechny postavy jsou daleko pohyblivější a souboje živější. Čtenář je skutečně vtažen do děje a je součástí celého příběhu.

img

Jak už bylo zmíněno hned u recenze prvního svazku. Tohle není to dětské anime co známe z obrazovek. Zde probíhají zápasy na život a na smrt jak trenérů, tak i Pokémonů, ale přitom je vše podané tak, že je manga pořád vhodná i pro děti. Člověk má hned chuť říct, že to je přesně to, co by dnes svět Pokémonů měl nabídnout. Poutavý a odvážný příběh. Dechberoucí zápasy, kde do posledního řádku není jasné, kdo zvítězí. Souboj dobra se zlem, kde se hrdinové učí novým způsobům a ukazují čtenářům ty pravé hodnoty člověka. To vše tu máme. V knize, která byla téměř na počátku celé značky. V knize, která je 22 let stará a přitom tak aktuální a nová. Nic nezestárlo ani o den.

Pokémoni v češtině

Tak jako vždy, i tentokrát se podíváme na zpracování českého překladu. Japonštinou v naší redakci bohužel nevládneme. Již před nějakým časem se nám do rukou dostala kniha v anglickém provedení. Člověk si tak vytváří svůj pomyslný překlad a probíhá příběhem. A s českým překladem tomu není jinak. Snad právě naopak. Je vidět, že i český překlad se od prvního svazku trochu vyvinul a posunul dál. Další krůček k dokonalosti.

img

Zvolený český překlad je neuvěřitelně energický a dokonale doprovází ilustrace. Najdou se vtipné momenty a celkově se kniha čte neuvěřitelně dobře. Čtenář má šanci z dialogů poznat osobnost každé postavy. Každá z postav se vyjadřuje svým způsobem a napříč celou sérií je máme možnost dokonale poznat a vytvořit si k nim pouto.

Co říct na závěr?

Je to tu! Toto je předposlední svazek ze série Red a Blue. Jak již bylo řečeno, jedná se o konec jedné série. Ale bude následovat série nová. A finále té aktuální bude skutečně výbušné! Rozhodně je na co se těšit! Budeme svědky velkolepých zápasů. Ukáže se nepřítel z minulosti! Podaří se však zachránit a osvobodit Reda? A bude tu hned několik legendárních Pokémonů... Jeden doposud neznámý... Z jiné oblasti!

Velké díky však patří Nakladatelství CREW za jejich neuvěřitelnou péči o celou sérií.

Vydání sedmého svazku je naplánované únor 2022!

Vydáno: 22.11.2021 22:16 |