×

Novinky

Pokémon GO

Anime Titulky

Poképedie

Web

Kategorie: Novinky, Pokémon GO

Pokémon GO - Vyjádření ke klesajícím tržbám a rozhovor nejen o vzdálených raidech

Pokémon GO - Vyjádření ke klesajícím tržbám a rozhovor nejen o vzdálených raidech

Jak se Niantic vyjádřil k dubnovým klesajícím tržbám a jak přemýšlí o raidech a vzdálených raidech?

Titulní obrázek článku

Rozhodl jsem se v případě tohoto článku uzamknout komentáře, protože bych byl rád, kdybyste si nejpre přečetli můj komentář zde a poté přidali svůj názor tam.

V posledních dnech se na internetu objevují zprávy o tom, jak Nianticu klesají zisky z Pokémon GO. Tuto informaci přinesl web MobileGamer.biz s tím, že zisk z Pokémon GO v dubnu 2023 klesl z březnových 42,8 milionu dolarů na 34,7 milionu dolarů, což je nejnižší hodnota od února 2018. To pochopitelně souvisí s zdražením a omezením vzdálených raidů, které vstoupilo v platnost od 6. dubna 2023. Mnoho webů k této informaci přidává, že tržby klesaly už i minulý rok, ale je nutné připomenout, že se zatím pouze vrátily na úroveň před začátkem pandemie.

Každopádně hráči toto pochopili jako příležitost něco změnit. Nakonec se Niantic k celé věci vyjádřil prostřednictvím webu Eurogamer:

„Obvykle nekomentujeme odhady tržeb zveřejňované třetími stranami, jelikož jsou často nepřesné, což je i tento případ. Naše tržby v roce 2023 jsou zatím vyšší než v loňském roce. Nezaměřujeme se na srovnávání tržeb mezi jednotlivými měsíci, protože často kolísají kvůli větším lokálním eventům. Změny z tohoto roku už není zvýšili množství lokálních raidů a my se těšíme, až v následujících měsících představíme další zajímavé funkce.”

Rozhovor s viceprezidentem pro Pokémon GO

Již začátkem dubna 2023, těsně po oznámení změn vzdálených raidů, udělal web Eurogamer rozhovor s viceprezidentem Nianticu pro Pokémon GO, Edem Wu, ve kterém mluvili právě o vzdálených raidech, důvodech jejich změn a dalších plánů.

My vám nyní přinášíme překlad celého tohoto rozhovoru. Wu v něm mimo jiné zmiňuje, že nepředpokládají krátkodobý vliv na tržby a že je pro ně důležitá dlouhodobá udržitelnost hry. Rozhovor je dost dlouhý, takže jsme se ho snažili rozdělit do několika kapitol, abyste se mohli zaměřit na to, co vás zajímá.

Proč se vzdálené raidy musí změnit?

„Jedná se o velkou a významnou změnu v obrovské části hry, takže jak si asi dokážete představit, u tak rozsáhlé změny jsme samozřejmě prověřili mnoho možných alternativ. Poté, co jsme o tom velmi pečlivě přemýšleli, je to, co děláme, relativně jednoduché. Obecně řečeno, cílem je zachovat vzdálené raidy jako součást Pokémon GO, ale udělat to udržitelným způsobem. Tato změna je nezbytná pro dlouhodobé zdraví celé hry a pro naše zásady, které spočívají v tom, že chceme lidi dostat ven a společně objevovat svět.”

„Svět se z velké části přesunul zpět ven a vzdálené raidy začaly dominovat celkovému zážitku ze hry způsobem, který jsme nikdy nezamýšleli. Staly se v podstatě zkratkou k hraní hry. Zaznamenali jsme nerovnováhu, protože současná cena Remote Raid Passů odpovídá Premium Battle Passu, což narušuje ekonomiku hry a způsobuje, že hra je dlouhodobě neudržitelná.”

„Víme, že je to velká změna a někteří lidé na ni budou silně reagovat. Máme pro tyto reakcí soucit. Ale opravdu si myslíme, že je to správná věc pro celkové dlouhodobé zdraví hry a naše přání zajistit, aby byla skvělá po mnoho, mnoho, mnoho dalších let.”

Hráčská základna a raidy

„Pokémon Go hraje široká škála lidí. Obecně lze říci, že počet lidí, kterých se omezení bude týkat na každodenní bázi, je relativně malou částí celkového souboru lidí, kteří naši hru hrají. Někdy je užitečné podívat se, jaký je medián hráčů Pokémon GO, o tom s týmem mluvím neustále. Mediánovým hráčem Pokémon GO je pravděpodobně někdo jako singapurská babička, která každé ráno chodí na 30 až 60 minut na procházky se svou seniorskou skupinou v rámci své pohybové a společenské rutiny, a která se většinou soustředí na chytání Pokémonů se svými přáteli a jen velmi občas chodí na raidy nebo možná raidy úplně vynechává.”

„Je důležité zdůraznit, že drtivá většina lidí si v Pokémon GO kromě raidů užívá také mnoha dalších částí hry. Vyváženost a ekonomiku hry Pokémon GO však nyní ovládají vzdálené raidy způsobem, který jsme nikdy nezamýšleli. A to je pro část hráčské základny zásadně neudržitelné. Tvoří malou, malou část hráčské základny, ale jde o hráče, na kterých nám velmi záleží, protože jsou to jedni z našich nejaktivnějších hráčů, kteří do této hry investovali mnoho, mnoho let a velkou část své pozornosti. A je důležité zajistit, aby hra byla vyvážená pro všechny segmenty.”

Vzdálené raidy jako zkratka kazící hru

„Když jsme v roce 2017 spustili raidy, požadavek na setkání a poražení bosse znamenal, že jste museli shromáždit několik svých přátel, členů rodiny nebo kolegů a vyrazit ve stejnou dobu na stejné místo do Gymu. A jakmile jste ho porazili, pokud jste chtěli jít s touto skupinou a zkusit to znovu - museli jste všichni jít 10, 15, 20 minut do dalšího Gymu společně.”

„Každá hra je o cíli i o cestě k němu. Hodnota, o které lidé možná přemýšlejí a na kterou se zaměřují, je tento konečný cíl. Ale ve skutečnosti hodnota, kterou od hry získávají, pochází z celé cesty k cíli a vzdálené raidy jsou zkratkou přes celou tuto cestu.”

„Mnoho her má zkratky, že? Když hry nabízejí zkratky, zajišťují také, aby tyto zkratky nenarušovaly celkovou hodnotu hry tím, že dělají například zavádí omezení počtu jejich použití. Takže v mnoha ohledech je to vlastně velmi analogické s celou řadou her, které mají podobné mechaniky a kde nakonec ve hře jde jak o cestu, tak o cíl.”

Proč teď?

„Remote Raid passy jsou pro řadu hráčů tak velkou součástí celkové ekonomiky a vyváženosti hry, že jsme chtěli ke změnám přistupovat opatrně a promyšleně,” říká Wu na dotaz, proč k těmto změnám dochází právě teď.

„Potřebujeme zajistit, abychom naplnili podstatu mechanik, jako jsou Elite raidy, kde máme smysluplné, zajímavé a nové formy hraní v reálném světě. Se spuštěním Elite raidů jsme mohli vidět změnu a skutečně mnoho lidí opět vyšlo ven. Ano, není to na takové úrovni jako v roce 2017. Ale jedna z věcí, která nás opravdu povzbuzuje, je, že když se podíváme na data, lidé, kteří hodně chodí do vzdálených raidů, se v drtivé většině zapojují i do Elite raidů a zážitků v reálném životě. Ve skutečnosti je množství lidí, kteří se při hraní Pokémon GO účastní výhradně vzdálených a neúčastní se nějaké formy aktivit v reálném životě velmi, velmi, velmi malou částí celkové hráčské základny, a vidíme, že se v průběhu času docela snižuje.”

„Svět se, řekl bych, rok od roku vyvíjel a měnil, od roku 2021 přes rok 2022 až po rok 2023. A tyto změny vidíme na našich hráčích a jejich nadšení znovu chodit ven do reálného světa. Načasování je částečně dáno tím, že ano, spustili jsme nové funkce, jako jsou Elite raidy, a mohli jsme vidět jejich dopad. A že lidé jsou nadšeni, i když mají vzdálené raidy, že se také mohou vrátit do reálného světa. To nám dalo poznání a jistotu, že je to správná věc pro celkové dlouhodobé zdraví hry.”

Budoucnost raidů

„Máme pro vás neuvěřitelně vzrušující nabídku nových forem raidů i nových funkcí, na kterých usilovně pracujeme. Takže i když dnes mluvíme o těchto ekonomických změnách, není to vše, do čeho tým investuje svůj čas a energii. Jedna z věcí, která je pro mě opravdu vzrušující, protože jsem v posledních několika letech vedl vývoj raidů a našich funkcí traidů a dárků, stejně jako funkcí přátelství a PVP, je, že opravdu věřím, že máme v létě hitparádu funkcí, které stoupají na tuto úroveň důležitosti pro hru. Jsem z nich nesmírně nadšený a mrzí mě, že o nich dnes ještě nemůžeme mluvit, ale některé z nich jsou opravdu neuvěřitelným novým zážitkem z raidů. A chystáme i další funkce, které přinesou nové smysluplné způsoby společného prozkoumávání světa, jako to udělaly ty předchozí.”

Otázka na Shadow raidy

(Shadow raidy jsou chystanou a zatím neoznámenou funkcí odhalenou v dataminingu.) „Byl by to skvělý nápad na raidy, tím nechci říct ano ani ne, ale pokud se do toho pustíme, chceme, aby to byl smysluplný prvek, který bude zajímavý a odlišný, a ne jen něco jako 'Aha, prostě toho Shadow Pokémona zařadíme do rotace raidů.' Obecně řečeno, chceme dělat věci, při kterých se cítíme skvěle a které jsou novým, nezapomenutelným zážitkem, který lidi spojuje s Pokémonem, kterého potkávají a chytají, s lokací a se vzpomínkou na to, že skutečně spolupracují s ostatními na něčem opravdu epickém. Takže ano. Zní to jako skvělý nápad!

Jak změna vzdálených raidů Niantic finančně ovlivní

„Cílem nejsou krátkodobé příjmy. Zavedení limitu samozřejmě ukazuje, že nám nejde o vytěžení více peněz, i když zvyšujeme ceny. Je to dobře vyvážené, kdy opravdu věříme, že to pro nás nebude mít krátkodobý dopad na příjmy. Nakonec jsme podnik, který chce našim trenérům poskytovat tento zážitek po mnoho dalších let. Změny mají dopad na dlouhodobou udržitelnost, a to je jejich důvod.”

O Campfire

„Jednou z věcí, která je pro mě i pro společnost Niantic opravdu důležitá, je síla našich místních komunit. Jsme opravdu vděční, že po celém světě existují lidé, kteří věnují svůj vlastní čas a úsilí vedení a vytváření místních skupin. Ty existují na různých platformách. V rámci Campfire se snažíme poskytnout těmto skupinám smysluplný způsob, jak najít lidi v jejich místních komunitách a najít lidi, kteří mají zájem, ale možná si nejsou vědomi, že by se mohli seskupit a sejít, a jak tyto místní komunity rozvíjet.”

Budou nové typy raidů pouze lokální?

„Nové funkce, které přicházejí, pokrývají celou škálu a není to tak binární jako vzdálené versus lokální raidy. Raidy je velmi specifická funkce, že? Vezměme si například dárky a přátelství, úplně jiný druh funkce, ale s prvky průzkumu a sociální interakce, i když to není v reálném čase nebo osobně. Byl jsem velmi, velmi nadšený, když jsem po vypuštění Vivillona viděl, jak se v komunitě našich hráčů ujalo posílání pohlednic. Je to v souladu s hodnotami společnosti Niantic, které spočívají v prozkoumávání světa, hledání nových míst a sdílení těchto míst s přáteli, i když to může být na dálku a asynchronně. Je to něco, co všechny povzbuzuje k tomu, aby se vydali ven a prozkoumávali svět, a když máte možnost se sejít, setkat se a hrát hru společně, je to o to smysluplnější, že jste trávili čas tím, že jste si navzájem posílali pohlednice z celého světa. Takže bych nevytvářel binární škatulky lokálních a vzdálených mechanik. Existuje mnoho smysluplných způsobů, jak můžeme lidi inspirovat k prozkoumávání světa a sociálním interakcím, a myslím, že naše funkce budou odrážet tuto rozmanitost naší hráčské základny v tom, jakým způsobem ke hře přistupují.”

Bonus k poškození ve vzdálených raidech jako trvalá funkce

Další změny nyní neprovádíme. Možná časem. Důležitá je jedna věc: různá omezení týkající se vzdálených raidů neřešila zásadní problém nerovnováhy, kterou vytvářejí v ekonomice hry, ale denní limit to rozhodně řeší. A to nám dává mnohem větší jistotu a svobodu provádět další změny bez obav z jejich rušivých dopadů. Takže tam není co oznamovat a opravdu se snažíme, aby změny byly jednoduché. Upřímně řečeno, mohli bychom jít a změnit celou řadu věcí, ale právě teď se snažíme, aby to bylo jednoduché."

O návratu EX Raidů

Snažíme se je různě vylepšit. K vývoji EX Raidů jsem se podílel, jsou mi velmi blízké a drahé. Zároveň uznávám, že bylo obtížné je naplánovat a získat správnou sestavu lidí, kteří by je společně hráli na správném místě a ve správný čas. Myslím, že to bylo často zdrojem frustrace jak pro komunitu, tak pro nás, a proto se snažíme EX Raids rozvíjet, což můžete vidět na věcech, jako jsou Elite raidy. To neznamená, že bychom EX Raids znovu nezkusili, a nechci kategoricky říkat, že je nikdy nezkusíme, ale jsme si také vědomi některých problémů, které se kolem objevovaly. Pokud k nim budeme chtít znovu přistoupit, musíme si být jistí, že jsou tyto problémy dobře vyřešeny.”

Budoucí vydání Arceuse

„Aby bylo jasno, nechci se k ničemu zavazovat! Ale kdykoli představíme Pokémona, na kterého se lidé opravdu těší, chceme, aby to byl opravdu epický zážitek. Jednou z věcí, na kterou poukazuji, je Kecleon, který byl léta skrytý! Chtěli jsme udělat něco, co by odpovídalo tomuto Pokémonovi, čekání na něj a vzrušení z něj. Jsem opravdu rád, jak to dopadlo v praxi. Vyvolalo to spoustu vzrušení a přimělo to lidi, aby si svých místních PokéStopů všímali o něco víc tak, jak si jich předtím nevšímali. Kdykoli se chceme pustit do něčeho, co je takto vzrušující, opravdu chceme, aby to bylo správně, aby to bylo zapamatovatelné a aby se vzpomínky lidí vázaly k místu, které navštívili, a k lidem, se kterými tam byli. Kdykoli se pustíme do tak epické a zajímavé výzvy, buďte si jisti, že k ní budeme přistupovat právě takto.”

Komentáře k tomuto tématu můžete přidávat zde.


Vydáno: 7.5.2023 11:39 | 
Přečteno: 2727x | 
Autor: koca2000
 | Hodnocení:

Sledujte nás také na sociálních sítích!