Kategorie: Novinky, Manga

Pokémon Manga - Recenze sedmého svazku Red a Blue

Završení velkého souboje o oblast Kanto je tu...

Titulní obrázek článku

Nakladatelství CREW nám přineslo sedmý svazek mangy Pokémon Red a Blue. Jedná se o závěr této části příběhu. Jak se povedl a co všechno přinesl? A jak funguje celek? Na to se podíváme v této recenzi!

Příběh

Dostáváme se do velkého finále. Manga se drží své herní předlohy a krásně se vzájemně doplňují. Celkově vše neuvěřitelně funguje. První tři svazky Red a Blue představují úvod a čtenář má šanci se v tomto světě rozkoukat a poznat, jak vše funguje. Stejně tak tomu je i ve hrách. První část je o prozkoumání ostrova a získání odznaků. Máme tu velké záporáky, tým Rakeťáků, kteří unášejí Pokémony ostatních a uskutečňují na nich své záludné pokusy. Jsme svědky hned několika fascinujících soubojů a sledujeme hlavní postavu, Reda, jak potkává nové a nové přátele a spojence.

img

Ve čtvrtém svazku se nám představuje nová postava, Yellow. A právě s ním putujeme až do konce série. Sledujeme jeho vztah s Pokémony a to, jak se od Redova úspěchu Kanto změnilo. Na scénu se dostává nová hrozba v podobě Elitní čtyřky. A i Rakeťáci se vrací na scénu. Série Red a Blue má celkem sedm svazků. První tři nám nabídnou úvodní příběh a několik vysvětlivek. Další čtyři svazky jsou skutečně velkolepá jízda za záchranou celé oblasti Kanto. Máme zde spoustu dechberoucích zápasů a zvratů a jinak tomu není ani ve velkolepém finále v sedmém svazku.

img

Český překlad

Na český překlad se zaměřujeme již od prvního svazku. A musíme říct, skutečně zaslouží velkou pochvalu. Překlad je parádní, každá z postav má vlastní charakter a způsob vyjadřování. V knihách naleznete několik vtipných pasáží a český překlad je jen vytáhne a čtenář si je náležitě užije a vychutná. Ani v tomto směru není Pokémon Red a Blue 7 žádnou výjimkou a překladatel opět zaslouží pochvalu.

img

Konec Pokémonů v Čechách?

Pokémon Red a Blue je u konce, sedmý svazek byl poslední v řadě a příběh oblasti Kanto končí. Alespoň prozatím. V originále do této oblasti ještě několikrát zavítáme a setkáme se mimo jiné s Redem, tentokrát už ale ne jako s hlavní postavou. I tak ale zjistíme, co vše se za tu dobu změnilo. Nezbývá než doufat, že se těchto návratů dočkáme i v české podobě. Co nás však čeká teď? Oblast Johto. Nový region a noví hrdinové. Gold a Silver přicházejí na scénu a již brzy v české podobě. Co nás čeká v této oblasti a v tomto příběhovém aktu? Určitě zavítejte sem a dozvíte se víc.

Co říct na závěr?

Nezbývá než poděkovat celému Nakladatelství CREW za jejich úžasnou práci, nejen na sérii s Pokémony. Veškeré komiksy a manga série jsou naprosto úžasné a každý člen jejich týmu si zaslouží velké díky.

Pokud jste fanoušky Pokémonu a stále váháte, zda je manga právě pro vás, za celou naší redakci můžeme tento příběhový akt doporučit. Zajímáte se pouze o Pokémon GO? Naleznete tu spoustu známých Pokémonů a zjistíte mnoho informací o světě, ve kterém žijí.

Vzpomínáte na dobu, kdy se první hry Pokémon Red a Blue dostaly na GameBoy? Ponořte se do známého příběhu z jiné perspektivy. Zavzpomínejte na staré dobrodružství a poznejte charaktery a osobnosti těchto úžasných postav.

Máte rádi Ashe a jeho dobrodružství? I pro vás je manga, vydejte se na dechberoucí dobrodružství v Ashově rodném městě a oblasti, ve které vše začalo, s pro vás zbrusu novým a jiným příběhem.

Manga je skutečně pro každého. Ať s Pokémony právě začínáte, nebo jste dlouholetý fanda. Každý si najde to své.

A již brzy, vzhůru na nová dobrodružství...